تکنولوژی
در حال خواندن
شرکت‌ها به ۸۰ درصد سوالات مشتریان در توییتر پاسخ نمی‌دهند
0

شرکت‌ها به ۸۰ درصد سوالات مشتریان در توییتر پاسخ نمی‌دهند

توسط ایمانه بلیادی18 ژوئن 2015

برندها از پاسخ‌گویی به سوالات گنگ مطرح شده در توییتر عاجزند. گزارشی تازه از تحلیل شبکه‌های اجتماعی که توسط تحلیل‌گر رسانه‌ای Socialbakers انجام گرفته است نشان می‌دهد که از هر ۵ سوالی که کاربران، در توییتر از شرکت‌های آمریکایی می‎پرسند؛ ۴ تای آن بی پاسخ می‌ماند. اما احتمال اینکه مشتریان کنجکاو پاسخ خود را در فیس‌بوک دریافت کنند بیشتر است، جایی که برندها به ۶۰% پرسش‌های هر چند کوچک نیز پاسخ می‌دهند.

Socialbakers با بررسی ۶٫۵ میلیون توییت و ۱٫۴ میلیون پست فیسبوک که برای هر یک از ۵۰ هزار برند سراسر جهان ارسال شده به این آمار دست یافته‌ است. برای تعیین این آمار این نکته در نظر گرفته شد که در سه ماهه‌ی اول سال در هر کشور ۱۰ هزار سوال از  هر برند پرسیده شده باشد. پس از آن Socialbakers بنچمارکی را برای موفقیت ۶۰% در خدمات رسانی هر برند به مشتریان تعیین کرد.

از این داده‌ها برای رده‌بندی هرکشور بر اساس میزان پاسخ و میانگین زمان پاسخگویی به سوالات استفاده شد. در سراسر جهان به یک سوم توییت‌ها و سه چهارم پست‌های فیسبوک پاسخ داده شده بود.  گزارش موسسه خدمات آماری جی دی پاور و شرکا در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که تقریبا دو سوم مردم برای دریافت خدمات به توییتر یا سایر رسانه‌ها روی آورده‌اند و شرکت‌ها نیز در این راستا تیم‌هایی را برای پاسخگویی مستقر کرده‌اند که مبادا شکایات بالا گرفته و آبرو ریزی شود.

داستانی شبیه به داستان ست روگن، بازیگر، نویسنده و تهیه کننده فیلم‌های کمدی که بارها و بارها خط هوایی Cathay Pacific هنگ کنگ را که اجازه‌ی سوار شدن Zelda، سگش به هواپیما را نداد لعنت کرد. اینطور که به نظر می‌رسد برندها انگیزه‌ای برای پاسخگویی به مردم غیر مشهور را ندارند. بنا به گزارش Topsy سرویس Cable empire Comcast تنها در هفته گذشته نزدیک به ۹ هزار شکایت در دو حساب توییترش داشته است.

به نظر می‌رسید که توییتر و فیسبوک آمادگی این را دارند که شرکت‌ها اینگونه مسائل را به پیام‌ها خصوصی ببرند و تا گفتگو بر سر اختلافات در فضای عمومی و دیده همگان انجام نشود.

منبع: مشبل

یک پاسخ بدهید